Door het jaar heen werkt Pluk de Nacht met een klein team aan het festival. In de maanden vóór het festival wordt de organisatie versterkt door een aantal mensen die ieder de coördinatie van een onderdeel van het festival op zich nemen, bijvoorbeeld voor de horeca, productie en publiciteit. Op dit moment kunnen we voor een aantal functies nog hulp gebruiken. Zo zoeken we barcoördinatoren, een coördinator aankleding en een aanvulling op ons technische team. Zie hieronder per functie een korte beschrijving en hoe je je kunt aanmelden.
Tijdens de opbouw en het festival zelf hebben we de meeste hulp nodig, bijvoorbeeld voor de aankleding van het terrein of het bemensen van de barretjes. Er is voor iedereen wat te doen. Hieronder vindt je uitgebreidere informatie over de verschillende functies.
Wil je meewerken aan de 15e editie van Pluk de Nacht? Leuk!
Meld je dan hier online aan als vrijwilliger.
Prefer to sign up in English? You can find the form here.
Pluk zoekt een coördinator aankleding
Wat Voor de productie van de aankomende editie van Pluk zijn we op zoek naar een coördinator voor de aankleding en decoratie van het festivalterrein. Ben je creatief, vindingrijk en handig? Kan je goed ritselen en gedij je prima in een festival chaos? En vind je het leuk om samen met onze vrijwilligers het Stenen Hoofd om te toveren in een zomers filmparadijs? Dan ben jij misschien wel onze nieuwe coördinator aankleding!
Het betreft een vrijwilligersfunctie, die ook goed in te vullen is als werkervaringsplek.
Wanneer Het is belangrijk dat je (semi)fulltime beschikbaar bent in de periode 7 t/m 15 augustus. In de maanden in aanloop naar het festival ben je nog een aantal uur kwijt in het opzetten van het plan.
Contact Nieuwsgierig geworden? Voor meer informatie kan je mailen naar productie@plukdenacht.nl
Pluk zoekt barcoördinatoren
Wat Voor de coördinatie van onze gezellige barretjes in Amsterdam zoeken we nog aanvulling op het team. Ben jij die enthousiaste aanpakker met horeca-ervaring? Vind je het leuk om tijdens het festival te zorgen dat de koelkasten goed gevuld blijven en dat de barmedewerkers weten wat ze moeten doen? Hou je ervan te zorgen dat onze bezoekers zich helemaal happy voelen? Dan maken we graag kennis!
Wanneer Het gaat om een vrijwilligersfunctie tijdens de festivalperiode (15 t/m 25 augustus).
Contact Geïnteresseerd? Mail dan snel naar productie@plukdenacht.nl
Pluk zoekt Handige Harry’s of Henriette’s
Wat Voor de productie van de aankomende editie van Pluk zijn we nog op zoek handjes in de technische hoek. Begrijp jij hoe belangrijk een goede infrastructuur is voor een goedlopend festival? Ben je een beetje savvy met krachtstroom, heb je aandacht voor veiligheid, en schrik je niet van een beetje festivalhectiek? Dan ben jij misschien precies wie we zoeken!
Wanneer Het gaat om vrijwilligersfunctie in de maand augustus. Onze opbouw start op 8 augustus.
Contact Zin in? Voor meer informatie kan je mailen naar productie@plukdenacht.nl.
Pluk zoekt uitvoerend producenten
Wat Als onderdeel van het productieteam help je mee om alles rondom Pluk de Nacht te regelen. Voorafgaand aan het festival vooral vanachter de computer, maar rondom het festival moet je zeker niet bang zijn om ook zelf de handen uit de mouwen te steken. Je probeert ten allen tijden het overzicht te bewaren en denkt in oplossingen. Het is voor deze functie belangrijk dat je geen telefoonangst hebt en een aanpakker bent.
Het betreft een vrijwilligersfunctie, die ook goed in te vullen is als stageplaats (met de nodige begeleiding!) of werkervaringsplek.
Wanneer Het gaat om de periode mei-augustus in aanloop naar het festival en natuurlijk de festivalperiode zelf. Je Pluk-dagen zijn flexibel in te delen, maar het is natuurlijk wel de bedoeling dat je er in elk geval bij bent tijdens het festival (Utrecht, 1 t/m 5 augustus en Amsterdam, 15 t/m 25 augustus) en tijdens de op- en afbouwperiode in de dagen er omheen.
Contact Geïnteresseerd? Mail dan snel naar productie@plukdenacht.nl
Pluk zoekt vrijwilligers!
Vanaf woensdag 8 augustus 2018 wordt het Stenen Hoofd in Amsterdam omgetoverd tot een fantastisch festivalterrein. Van 15 t/m 25 augustus zijn we iedere dag geopend. Op 26, 27 en 28 augustus bouwen we weer af.
Vanaf eind juli wordt het terrein in Utrecht opgebouwd.
Vrijwilligers voor de opbouw en aankleding
Tijdens de opbouwperiode krijgen de gemaakte plannetjes vorm en wordt alles opgebouwd en gedecoreerd. Er moet van alles gebeuren. Van schilderen, knutselen, lassen, onkruid wieden, tot sjouwen, bouwen en slopen. Je creativiteit wordt op prijs gesteld en er zijn grote klussen en kleine klusjes voor iedereen. Het wordt erg gewaardeerd als de opbouwers ook een middagje komen helpen met afbouwen.
Zit je vol creatieve ideeën en vind je het leuk om mee te denken over de aankleding? Stuur dan een mailtje aan vrijwilligers@plukdenacht.nl en sluit je dan aan bij Team Aankleding! Voor we beginnen met de opbouw komt dit team een of twee keer bijeen voor een brainstorm om de meest fantastische ideeën te verzamelen en uit te werken.
Op een opbouwdag is er altijd wel iets te doen. We hebben nooit handjes genoeg.
Allround vrijwilligers
Pluk de Nacht beschikt over een grote berg strandstoelen en een paar honderd dekentjes die uitgereikt worden aan de bezoekers. We werken met een strandstoel donatie/reserveringssysteem dat een goede coördinatie vereist. We zoeken mensen die het leuk vinden om hiermee te helpen en die er voor zorgen dat het uitreiken van stoeltjes en dekentjes soepel verloopt.
Ben jij overal wel goed in en vind je het leuk om bij te springen waar nodig? Geef je dan op als allround vrijwilliger. In deze van-alles-wat-functie zorg je dat de stoeltjes netjes opgesteld staan, dat de vuurkorven blijven branden, steek je de kaarsjes aan, wijs je mensen de weg en let je op dat het terrein een beetje netjes blijft.
Iedere festivalavond hebben we een flink aantal mensen nodig die zich met de stoelen en de dekentjes bezighouden of een oogje in het zeil houden en bijspringen waar nodig.
Bar
Tijdens het festival runnen we zelf twee barretjes. Iedere filmavond worden beide bars door een enthousiast team bartijgers bemenst. De goede sfeer van het festival wordt voor een groot deel bepaald door de vrolijke en vriendelijke barmedewerkers. De prijzen proberen we zo schappelijk mogelijk te houden. Iets voor jou? Het is handig als je een beetje ervaring hebt in de horeca, maar dat is niet noodzakelijk.
Elke festivaldag zijn er twee barteams aan het werk: een team doet de middagdienst (startdienst), het andere team de avonddienst (en sluiting).
EHBO’ers & BHV’ers
Er gaat niet vaak iets mis (afkloppen), maar toch vinden we het belangrijk dat er iedere avond een gediplomeerde EHBO’er en vaardige BHV’er aanwezig zijn op het festivalterrein. Ben jij een gediplomeerd pleisterplakker en blijf jij te allen tijde rustig? Help ons dan een avondje (of meer) uit de brand.
Iedere festivalavond hebben we minstens een EHBO’er en een BHV’er nodig.
(Thuis)Koks
Voor de opbouw- en afbouwperiode en tijdens het festival zijn we op zoek naar mensen die het leuk vinden om alle hongerige vrijwilligers te voorzien van een voedzame maaltijd. De grootte van de groep die mee-eet varieert van 10 tot 25 mensen. Het is handig als je een eigen keuken hebt en over grote pannen beschikt. Je moet het natuurlijk leuk vinden om met een kleine budget creatief voor een grote groep mensen te koken. Reken maar dat je kookkunsten enorm worden gewaardeerd door alle vrijwilligers!
Van 8 t/m 28 augustus zoeken we voor iedere dag iemand die tegen kostprijs een lekker maaltje maakt en dat liefst ook zelf aflevert op het Stenen Hoofd.
Van 27 juli t/m 7 augustus zoeken we ook in Utrecht koks die het team van heerlijk eten voorzien.
Runners
We zoeken mensen die het leuk vinden om door Amsterdam en omstreken te scheuren om alle puzzelstukjes van het festival bij elkaar te verzamelen. We kunnen van alles en nog wat gebruiken bij de aankleding en opbouw van het festivalterrein. Je hebt in ieder geval een rijbewijs nodig en het is helemaal geweldig als je over een eigen auto beschikt. Mocht je een bus of grote auto hebben die je niet dagelijks gebruikt en best wilt uitlenen? Ook daar hebben we oren naar.
Tijdens de opbouwperiode van 8 t/m 15 augustus (Amsterdam) en 27 juli t/m 1 augustus (Utrecht) hebben we enkele enthousiaste runners nodig.
Daily Pluk reporters en fotografen
Tijdens het festival wordt er in de Daily Pluk dagelijks verslag gedaan van alle hoogtepunten, achtergronden en lief en leed op en rond het Stenen Hoofd. Ontlok je de regisseur van een van de Plukfilms met gemak een sprankelende quote? Weet je de sfeer onder de bezoekers in enkele alinea’s treffend neer te zetten? Of vang jij met een scherp oog een festivaldag in een serie prachtige plaatjes? Meld je dan aan als reporter of fotograaf voor de Daily Pluk.
Voor elke opbouw- en festivaldag zoeken we een of meer reporters en een dagfotograaf.
Afbouw en opruimploeg
Aan elk feestje komt een eind. De die hard afbouwploeg helpt met het inpakken en opruimen. Van het neerhalen van het metershoge scherm tot het weer netjes achterlaten van het terrein. De afbouwers worden extra in het zonnetje gezet!
De afbouw in Amsterdam begint op 26 augustus, de zondag direct na het festival, en duurt tot woensdag de 29ste. In Utrecht wordt op maandag 6 augustus afgebouwd.
Wat biedt Pluk jou?!
Je maakt deel uit van een groot enthousiast, ambitieus en jong team vrijwilligers. Je krijgt veel verantwoordelijkheid en ruimte voor eigen initiatieven in een dynamische omgeving. De toegang is voor iedereen gratis, dus kaartjes kunnen we niet aanbieden, maar je krijgt natuurlijk de eeuwige dank van het publiek, de vrijheid om leuke dingen te doen, een lekker maaltje als je aan het werk bent, goedkope biertjes, een Pluk 2018 T-shirt, en na afloop van het festival: een groot vrijwilligersfeest!
Enthousiast geworden?
Wil je meewerken aan de 15e editie van Pluk de Nacht in Amsterdam? Leuk!
Meld je dan hier online aan als vrijwilliger.
Mocht je nog vragen hebben of meer willen weten?
Aarzel niet om ons te mailen (vrijwilligers@plukdenacht.nl).
Wil je meewerken aan de vijfde editie in Utrecht? Stuur dan een mailtje naar vrijwilligers.utrecht@plukdenacht.nl
We nemen dan zo snel mogelijk contact met je op. Tot gauw, tot Pluk!