Tijdens de opbouw en het festival zelf hebben we de meeste hulp nodig, bijvoorbeeld voor de aankleding van het terrein of het bemensen van de barretjes. Er is voor iedereen wat te doen.
Data Pluk de Nacht Amsterdam:
- Opbouw: 8 t/m 15 augustus 2018
- Festival: 15 t/m 25 augustus 2018
- Afbouw: 26 t/m 29 augustus 2018
Tijdens de op-en afbouw zijn er verschillende diensten tussen 10 uur ‘s ochtends en 10 uur ‘s avonds. Op festivaldagen is er een middagshift en een avondshift.
Wil je meewerken? Leuk!
Meld je dan hier online aan als vrijwilliger.
Prefer to sign up in English? You can find the form here.
Hieronder vindt je uitgebreidere informatie over de verschillende functies.
Vrijwilligers voor de opbouw en aankleding
Tijdens de opbouwperiode krijgen de gemaakte plannetjes vorm en wordt alles opgebouwd en gedecoreerd. Er moet van alles gebeuren. Van schilderen, knutselen, lassen, onkruid wieden, tot sjouwen, bouwen en slopen. Je creativiteit wordt op prijs gesteld en er zijn grote klussen en kleine klusjes voor iedereen. Het wordt erg gewaardeerd als de opbouwers ook een middagje komen helpen met afbouwen.
Zit je vol creatieve ideeën en vind je het leuk om mee te denken over de aankleding? Stuur dan een mailtje aan vrijwilligers@plukdenacht.nl en sluit je dan aan bij Team Aankleding!
Allround vrijwilligers
Pluk de Nacht beschikt over een grote berg strandstoelen en een paar honderd dekentjes die uitgereikt worden aan de bezoekers. We werken met een strandstoel donatie/reserveringssysteem dat een goede coördinatie vereist. We zoeken mensen die het leuk vinden om hiermee te helpen en die er voor zorgen dat het uitreiken van stoeltjes en dekentjes soepel verloopt.
Ben jij overal wel goed in en vind je het leuk om bij te springen waar nodig? Geef je dan op als allround vrijwilliger. In deze van-alles-wat-functie zorg je dat de stoeltjes netjes opgesteld staan, dat de vuurkorven blijven branden, steek je de kaarsjes aan, wijs je mensen de weg en let je op dat het terrein een beetje netjes blijft.
Bar
Tijdens het festival runnen we zelf twee barretjes. Iedere filmavond worden beide bars door een enthousiast team bartijgers bemenst. De goede sfeer van het festival wordt voor een groot deel bepaald door de vrolijke en vriendelijke barmedewerkers. De prijzen proberen we zo schappelijk mogelijk te houden. Iets voor jou? Het is handig als je een beetje ervaring hebt in de horeca, maar dat is niet noodzakelijk.
EHBO’ers & BHV’ers
Er gaat niet vaak iets mis (afkloppen), maar toch vinden we het belangrijk dat er iedere avond een gediplomeerde EHBO’er en vaardige BHV’er aanwezig zijn op het festivalterrein. Ben jij een gediplomeerd pleisterplakker en blijf jij te allen tijde rustig? Help ons dan een avondje (of meer) uit de brand.
(Thuis)Koks
Voor de opbouw- en afbouwperiode en tijdens het festival zijn we op zoek naar mensen die het leuk vinden om alle hongerige vrijwilligers te voorzien van een voedzame maaltijd. De grootte van de groep die mee-eet varieert van 10 tot 25 mensen. Het is handig als je een eigen keuken hebt en over grote pannen beschikt. Je moet het natuurlijk leuk vinden om met een kleine budget creatief voor een grote groep mensen te koken. Reken maar dat je kookkunsten enorm worden gewaardeerd door alle vrijwilligers!
Handige Harry’s of Henriette’s
Voor de productie van de aankomende editie van Pluk zijn we nog op zoek handjes in de technische hoek. Begrijp jij hoe belangrijk een goede infrastructuur is voor een goedlopend festival? Ben je een beetje savvy met krachtstroom, heb je aandacht voor veiligheid, en schrik je niet van een beetje festivalhectiek? Dan ben jij misschien precies wie we zoeken!
Runners
We zoeken mensen die het leuk vinden om door Amsterdam en omstreken te scheuren om alle puzzelstukjes van het festival bij elkaar te verzamelen. We kunnen van alles en nog wat gebruiken bij de aankleding en opbouw van het festivalterrein. Je hebt in ieder geval een rijbewijs nodig en het is helemaal geweldig als je over een eigen auto beschikt. Mocht je een bus of grote auto hebben die je niet dagelijks gebruikt en best wilt uitlenen? Ook daar hebben we oren naar.
Daily Pluk reporters en fotografen
Tijdens het festival wordt er in de Daily Pluk dagelijks verslag gedaan van alle hoogtepunten, achtergronden en lief en leed op en rond het Stenen Hoofd. Ontlok je de regisseur van een van de Plukfilms met gemak een sprankelende quote? Weet je de sfeer onder de bezoekers in enkele alinea’s treffend neer te zetten? Of vang jij met een scherp oog een festivaldag in een serie prachtige plaatjes? Meld je dan aan als reporter of fotograaf voor de Daily Pluk.
Afbouw en opruimploeg
Aan elk feestje komt een eind. De die hard afbouwploeg helpt met het inpakken en opruimen. Van het neerhalen van het metershoge scherm tot het weer netjes achterlaten van het terrein. De afbouwers worden extra in het zonnetje gezet!
Wat biedt Pluk jou?!
Je maakt deel uit van een groot enthousiast, ambitieus en jong team vrijwilligers. Je krijgt veel verantwoordelijkheid en ruimte voor eigen initiatieven in een dynamische omgeving. De toegang is voor iedereen gratis, dus kaartjes kunnen we niet aanbieden, maar je krijgt natuurlijk de eeuwige dank van het publiek, de vrijheid om leuke dingen te doen, een lekker maaltje als je aan het werk bent, goedkope biertjes, een Pluk 2018 T-shirt, en na afloop van het festival: een groot vrijwilligersfeest!
Enthousiast geworden?
Wil je meewerken aan de 15e editie van Pluk de Nacht in Amsterdam? Leuk!
Meld je dan hier online aan als vrijwilliger.
Mocht je nog vragen hebben of meer willen weten?
Aarzel niet om ons te mailen (vrijwilligers@plukdenacht.nl). We nemen dan zo snel mogelijk contact met je op. Tot gauw, tot Pluk!