De 14de editie vindt van 16 t/m 26 augustus 2017 plaats op het Stenen Hoofd in Amsterdam. Op woensdag 9 augustus beginnen we met de opbouw in Amsterdam, vanaf dan hebben we de meeste hulp nodig. In Utrecht vindt het festival plaats van 30 augustus t/m 3 september 2017 bij de Vechtclub XL aan de Europalaan. De opbouw start op maandag 28 augustus.
Door het jaar heen werkt Pluk de Nacht met een kleine groep mensen aan het festival. Zij bezoeken andere filmfestivals op zoek naar echte plukfilms en zamelen geld in bij subsidiegevers en sponsoren. In de maanden voor het festival wordt de organisatie versterkt door een aantal mensen die de coördinatie van een onderdeel van het festival op zich nemen, zoals bijvoorbeeld voor de horeca, productie en publiciteit. Tijdens de opbouw en het festival zelf hebben we de meeste hulp nodig.
Wil je meewerken aan de 14e editie van Pluk de Nacht? Leuk!
Meld je dan hier online aan als vrijwilliger.
Meld je hier online aan als je vrijwilliger wilt worden in Utrecht.
Er is voor iedereen wat te doen, kijk hieronder verder.
Opbouw en aankleding
Tijdens de opbouwperiode krijgen de gemaakte plannetjes vorm en wordt alles opgebouwd en gedecoreerd. Er moet van alles gebeuren. Van schilderen, knutselen, lassen, onkruid wieden, tot sjouwen, bouwen en slopen. Je creativiteit wordt op prijs gesteld en er zijn grote klussen en kleine klusjes voor iedereen. Het wordt erg gewaardeerd als de opbouwers ook een middagje komen helpen met afbouwen.
Zit je vol creatieve ideeën en vind je het leuk om mee te denken over de aankleding? Sluit je dan aan bij Team Aankleding! Voor we beginnen met de opbouw komt dit team een of twee keer bijeen voor een brainstorm om de meest fantastische ideeën te verzamelen en uit te werken.
Vanaf woensdag 9 augustus wordt het Stenen Hoofd omgetoverd tot een fantastisch festivalterrein.
Vanaf maandag 28 augustus wordt het terrein bij de Vechtclub XL in Utrecht opgebouwd.
Allround vrijwilligers
Pluk de Nacht beschikt over een grote berg strandstoelen en een paar honderd dekentjes die uitgereikt worden aan de bezoekers. We werken met een strandstoel donatie/reserveringssysteem dat een goede coördinatie vereist. We zoeken mensen die het leuk vinden om hiermee te helpen en die er voor zorgen dat het uitreiken van stoeltjes en dekentjes soepel verloopt.
Ben jij overal wel goed in en vind je het leuk om bij te springen waar nodig? Geef je dan op als allround vrijwilliger. In deze van-alles-wat-functie zorg je dat de stoeltjes netjes opgesteld staan, dat de vuurkorven blijven branden, steek je de kaarsjes aan, wijs je mensen de weg en let je op dat het terrein een beetje netjes blijft.
Iedere festivalavond hebben we een flink aantal mensen nodig die zich met de stoelen en de dekentjes bezighouden of een oogje in het zeil houden en bijspringen waar nodig.
Bar
Tijdens het festival runnen we zelf twee barretjes. Iedere filmavond worden beide bars door een enthousiast team bartijgers bemenst. De goede sfeer van het festival wordt voor een groot deel bepaald door de vrolijke en vriendelijke barmedewerkers. De prijzen proberen we zo schappelijk mogelijk te houden. Iets voor jou? Het is handig als je een beetje ervaring hebt in de horeca, maar dat is niet noodzakelijk.
Elke festivaldag zijn er twee barteams aan het werk: een team doet de middagdienst (startdienst), het andere team de avonddienst (en sluiting).
EHBO’ers & BHV’ers
Er gaat niet vaak iets mis (afkloppen), maar toch vinden we het belangrijk dat er iedere avond een gediplomeerde EHBO’er en vaardige BHV’er aanwezig zijn op het festivalterrein. Ben jij een gediplomeerd pleisterplakker en blijf jij te allen tijde rustig? Help ons dan een avondje (of meer) uit de brand.
Iedere festivalavond hebben we minstens een EHBO’er en een BHV’er nodig.
(Thuis)Koks
Voor de opbouw- en afbouwperiode en tijdens het festival zijn we op zoek naar mensen die het leuk vinden om alle hongerige vrijwilligers te voorzien van een voedzame maaltijd. De grootte van de groep die mee-eet varieert van 10 tot 25 mensen. Het is handig als je een eigen keuken hebt en over grote pannen beschikt. Je moet het natuurlijk leuk vinden om met een kleine budget creatief voor een grote groep mensen te koken. Reken maar dat je kookkunsten enorm worden gewaardeerd door alle vrijwilligers!
Van 9 t/m 29 augustus zoeken we voor iedere dag iemand die tegen kostprijs een lekker maaltje maakt en dat liefst ook zelf aflevert op het Stenen Hoofd.
Van maandag 28 t/m maandag 4 september augustus zoeken we ook in Utrecht koks die het team van heerlijk eten voorzien.
Runners
We zoeken mensen die het leuk vinden om door Amsterdam en omstreken te scheuren om alle puzzelstukjes van het festival bij elkaar te verzamelen. We kunnen van alles en nog wat gebruiken bij de aankleding en opbouw van het festivalterrein. Je hebt in ieder geval een rijbewijs nodig en het is helemaal geweldig als je over een eigen auto beschikt. Mocht je een bus of grote auto hebben die je niet dagelijks gebruikt en best wilt uitlenen? Ook daar hebben we oren naar.
Tijdens de opbouwperiode van 9 t/m 16 augustus (Amsterdam) en 28 t/m 30 augustus (Utrecht) hebben we enkele enthousiaste runners nodig.
Daily Pluk reporters en fotografen
Tijdens het festival wordt er in de Daily Pluk dagelijks verslag gedaan van alle hoogtepunten, achtergronden en lief en leed op en rond het Stenen Hoofd. Ontlok je de regisseur van een van de Plukfilms met gemak een sprankelende quote? Weet je de sfeer onder de bezoekers in enkele alinea’s treffend neer te zetten? Of vang jij met een scherp oog een festivaldag in een serie prachtige plaatjes? Meld je dan aan als reporter of fotograaf voor de Daily Pluk.
Voor elke opbouw- en festivaldag zoeken we een of meer reporters en een dagfotograaf.
Afbouw en opruimploeg
Aan elk feestje komt een eind. De die hard afbouwploeg helpt met het inpakken en opruimen. Van het neerhalen van het metershoge scherm tot het weer netjes achterlaten van het terrein. De afbouwers worden extra in het zonnetje gezet!
De afbouw in Amsterdam begint op 27 augustus, de zondag direct na het festival, en duurt tot woensdag de 30ste. In Utrecht wordt op maandag 4 september afgebouwd.
Wat biedt Pluk jou?!
Je maakt deel uit van een groot enthousiast, ambitieus en jong team vrijwilligers. Je krijgt veel verantwoordelijkheid en ruimte voor eigen initiatieven in een dynamische omgeving. De toegang is voor iedereen gratis, dus kaartjes kunnen we niet aanbieden, maar je krijgt natuurlijk de eeuwige dank van het publiek, de vrijheid om leuke dingen te doen, een lekker maaltje als je aan het werk bent, goedkope biertjes, een Pluk 2017 T-shirt, en na afloop van het festival: een groot vrijwilligersfeest!
Enthousiast geworden?
Wil je meewerken aan de 14e editie van Pluk de Nacht in Amsterdam? Leuk!
Meld je dan hier online aan als vrijwilliger.
Mocht je nog vragen hebben of meer willen weten?
Aarzel niet om ons te mailen (vrijwilligers@plukdenacht.nl) of bel de Pluk Vrijwilligers Hotline (06 – 53 71 29 62).
Wil je meewerken aan de vierde editie in Utrecht?
Meld je dan hier online aan.
Mocht je nog vragen hebben of meer willen weten, mail dan naar vrijwilligers.utrecht@plukdenacht.nl.
We nemen dan zo snel mogelijk contact met je op. Tot gauw, tot Pluk!