De gemiddelde bezoekerswaardering is met een 8.2 (op een schaal tot 10) hoog. Ook de media zijn enthousiast. Enkele quotes:
“What started with about 3000 visitors (…) steadily grew into the biggest open-air film festival in the Netherlands, with a steady turnout of around 28.000”
The Festival Guide Iamsterdam
“Pluk Utrecht verrijkt en verrast vier dagen lang vanaf de namiddag tot na middernacht met een onafhankelijk filmprogramma”
UITagenda Utrecht
“Inmiddels is het openluchtfilmfestival Pluk de Nacht een begrip”
NRC
“De coolste films zien en intussen die typische vrijplaats-festivalgezelligheid meepakken”
Marie Claire
“Om de gezelligheid én de goede films”
Het Parool
“De bekendste buitenbioscoop van Nederlandse bodem mét succes”
Vogue
“Openluchtfestival met filmpareltjes die niet in Nederland zijn uitgebracht”
Red
“The most laid-back film festival you’ll find anywhere”
The New York Times
“Het grootste openlucht filmfestival van Nederland”
NRC Handelsblad
Pluk de Nacht 2019 vindt plaats van 31 juli t/m 4 augustus in Utrecht en van 14 t/m 24 augustus in Amsterdam.
Sponsoropties 2019
Pluk de Nacht wordt al sinds haar oprichting mede mogelijk gemaakt door betrokken sponsoren. Natuurlijk moet er bij sponsoring sprake zijn van waarde en wederprestaties. Wij bieden sponsors opties t.a.v.:
- Versterking van corporate identity (associaties: kwaliteit, relaxed, eigenzinnig, jeugdig volwassen, cultureel verantwoord, geëngageerd)
- Vergroting van naamsbekendheid via verschillende vormen van exposure
- Verhoging van sympathie voor uw bedrijf en uitstraling van “community supportive”
- Relatiemarketing, richting bijvoorbeeld klanten of werknemers
Uiteraard zijn er in overleg ook andere constructies mogelijk. Neem voor meer informatie contact op met:
Mike Ox
mike[at]plukdenacht.nl
06 – 54 21 16 96
Julia Emmering
julia[at]plukdenacht.nl
06 – 53 49 20 33