De 11de editie vindt van 6 t/m 16 augustus plaats op het Stenen Hoofd in Amsterdam. Daarna, van 21 t/m 23 augustus, gaan we (voor het eerst) naar Utrecht. We sluiten af in Arnhem, daar zijn we van 27 t/m 30 augustus. Daartussen zijn er nog speciale voorstellingen op bijzondere locaties, onder andere tijdens het Roofgarden festival in Arnhem (27 juni en 11 juli) en bij het Nutshuis in Den Haag (29 augustus). 23 juli beginnen we met de opbouw in Amsterdam, vanaf dan hebben we de meeste hulp nodig. Maar ook voor onze editie in Utrecht en in Arnhem zoeken we vrijwilligers.
Door het jaar heen werkt Pluk de Nacht met een kleine groep mensen aan het festival. Er worden onder andere filmfestivals bezocht op zoek naar films en er wordt geld ingezameld bij subsidiegevers en sponsoren. In de maanden voor het festival wordt de organisatie versterkt door een aantal mensen die de coördinatie van een onderdeel van het festival op zich nemen, zoals bijvoorbeeld voor de horeca, productie en publiciteit. In de aanloop naar- en tijdens het festival hebben we de meeste hulp nodig.
Opbouw en aankleding
Tijdens de opbouwperiode krijgen de gemaakte plannetjes vorm en wordt alles opgebouwd en gedecoreerd. Er moet van alles gebeuren. Van schilderen, knutselen, lassen, onkruid wieden, tot sjouwen, bouwen en slopen. Je creativiteit wordt op prijs gesteld en er zijn klusjes voor iedereen. Het wordt erg gewaardeerd als de opbouwers ook een middagje komen helpen met afbouwen. Wil je graag meedenken over en meewerken aan de aankleding van Pluk Amsterdam? Dan is het van groots belang dat je maandagavond 14 juli beschikbaar bent en deel kan nemen aan de aankledingsbrainstorm op het Plukkantoor.
Vanaf 23 juli wordt het Stenen Hoofd omgetoverd tot een avontuurlijke locatie.
Bar
Het festival runt de twee barretjes zelf. We hopen dat ze ook dit jaar weer iedere avond door een enthousiast team worden bemand. De goede sfeer van het festival wordt voor een groot deel bepaald door de enthousiaste en vriendelijke barmedewerkers. Daarnaast probeert de organisatie de prijzen elk jaar zo schappelijk mogelijk te houden. Het is leuk als je een beetje ervaring hebt in de horeca, maar dat is niet noodzakelijk.
Er zijn elke dag twee barteams aan het werk, één team doet de opstart,
het andere team de sluitdienst.
Stoelen en dekentjes
Het festival beschikt over een grote berg strandstoelen en een paar honderd dekentjes die uitgereikt worden aan de bezoekers. We werken ook met een strandstoel donatie/reserveringssysteem dat een goede coördinatie vereist. We zoeken mensen die het leuk vinden om hiermee te helpen en te zorgen dat het uitreiken van dekentjes en stoeltjes soepel verloopt.
Iedere festivaldag hebben we een paar mensen nodig die zich daarmee bezighouden.
Toiletjuffrouwen en mijnheren
Wij krijgen regelmatig complimenten over onze schone wc’s. Hoe dat kan? Omdat wij grote waarde hechten aan een fris riekend toilet, niet bezuinigingen op toiletartikelen en onze toiletjuffrouwen en mijnheren niet onderschatten. Kom jij een avond helpen om er ook deze editie weer een schoon feestje van te maken?
Iedere festivaldag hebben we een paar mensen nodig die de toiletten fris en fruitig houden.
Koks
Voor de opbouw -en afbouw periode en tijdens het festival zijn we op zoek naar mensen die het leuk vinden om de hongerige vrijwilligers na een dag werk te voorzien van een maaltijd. De grootte van de groep varieert van 10 tot 25 mensen. Het aantal wordt in de ochtend doorgebeld. Belangrijk is dat je een eigen keuken hebt, over grote pannen beschikt en over een bakfiets of een auto. Ook moet je het
natuurlijk leuk vinden om met een klein budget creatief voor een grote groep mensen te koken.
Vanaf 23 juli t/m de 19 augustus zoeken we iedere dag iemand die een lekker maaltje maakt en dat ook zelf aflevert op het Stenen Hoofd.
BHV’ers & EHBO’ers
Er gaat niet vaak iets mis (afkloppen), toch vinden we het belangrijk dat er iedere avond een gediplomeerde BHV’er en EHBO’er aanwezig is op het terrein van Pluk de Nacht. Ben jij een gediplomeerd pleisterplakker en blijf jij te allen tijde rustig? Help ons dan een avondje (of meer) uit de brand.
Iedere festivalavond hebben we een BHV’er & EHBO’er nodig.
Bewaking
Om ervoor te zorgen dat het festival iedere dag kan plaatsvinden is het nodig dat er een paar mensen ‘s nachts een oogje in het zeil houden. Je slaapt in een caravan op het terrein (gezelschapsspelletjes beschikbaar).
Het gaat om een paar nachten tijdens de opbouwperiode.
Allround medewerkers
Ben jij overal een beetje goed in en vind je het leuk om mensen uit de brand te helpen? Geef je dan op als allround medewerker. In deze van-alles-wat-functie spring je in bij de bar als dat nodig is, wijs je mensen de weg, zorg je dat de vuurkorven blijven branden, steek je de kaarsjes aan en zorg je dat het terrein netjes blijft.
Iedere festivalavond hebben we een paar mensen nodig die een oogje in
het zeil houden.
Runners
We zoeken mensen die het leuk vinden om door Amsterdam en omstreken te scheuren om alle puzzelstukjes van het festival te verzamelen. Je hebt in ieder geval een rijbewijs nodig en het is helemaal geweldig als je over een eigen auto beschikt. Mocht je een bus of grote auto hebben die je niet dagelijks gebruikt en best wilt uitlenen? Ook daar hebben we oren naar.
De nadruk ligt op de opbouwperiode, van 23 juli t/m 6 augustus.
Afbouw en opruimploeg
Aan elk feestje komt een eind. De die hard afbouwploeg helpt met het inpakken en opruimen. Van het neerhalen van het metershoge scherm tot het weer netjes achterlaten van het terrein. De afbouwers worden extra in het zonnetje gezet!
De afbouw begint op 17 augustus, de zondag direct na het festival.
Ben je geïnteresseerd om een bijdrage te leveren aan de 11de editie van Pluk de Nacht?
Leuk! Mail dan je contactgegevens, wat je leuk lijkt om te doen en welke periode je beschikbaar bent naar vrijwilligers@plukdenacht.nl. Wil je meewerken aan de eerste editie in Utrecht? Mail dan naar utrecht@plukdenacht.nl. Voor Arnhem mail je naar arnhem@plukdenacht.nl. We nemen dan zsm contact met je op. Meer weten? Aarzel niet om ons te mailen.
Wat biedt Pluk de Nacht jou?
Je maakt deel uit van een enthousiast, ambitieus en jong team van mede vrijwilligers. Je krijgt veel verantwoordelijkheid en ruimte voor eigen initiatieven in een dynamische omgeving. De kaartjes zijn voor iedereen gratis dus die kunnen we je niet aanbieden, maar je krijgt natuurlijk de eeuwige dank van het publiek, de vrijheid om leuke dingen te doen, een lekker maaltje als je aan het werk bent, goedkope biertjes en een groot feest!